opbyg stærke kunderelationer

LinkedIn Ads

Designet specifikt som en netværksplatform for virksomheder og fagfolk er LinkedIn det ideelle sociale netværk for B2B-markedsføring.
LinkedIn Ads

B2B markedsføring med LinkedIn Ads

LinkedIn Ads tilbyder en unik måde at nå fagfolk over hele verden på. LinkedIn har 810 millioner medlemmer i 200 lande og regioner, og i Danmark er der hele 3,2 millioner brugere, hvilket gør det til et af verdens største faglige netværk. 

Med LinkedIn Ads kan du målrette dine annoncer mod en specifik LinkedIn-målgruppe baseret på faktorer som placering, jobtitel, LinkedIn-grupper og meget mere. LinkedIn Ads er en effektiv måde at nå ud til et stort antal potentielle kunder og klienter, og det er en fremragende måde at oprette forbindelse til fagfolk på globalt plan.

online relation

Opnå resultater

LinkedIn Ads Kampagner

Samarbejde med salgsafdelingen

Vi har kørt flere lead generering kampagner på LinkedIn for virksomheder hvor formålet har været at føre marketingsafdelingen tættere sammen med salgsafdelingen.

Vi har lavet integrationer med CRM systemer, som eks. Hubspot, Salesforce og vores foretrukne Open Source Marketing Automation platform Mautic.

Vores grafiker, tekstforfatter og animator har lavet iøjefaldende kampagner, som har skabt leads til CRM. Varme leads har eks. tilmeldt sig et automatiseret og personaliseret velkomst nyhedsbrev flow, hvor der er opsat Lead Scoring på hjemmesiden.

Hvis en virksomhed har en Outbound salgsafdeling kan de se hvor varme leads er og dermed forme deres opkald ud fra det.

Dashboard og rapportering

Visualisering af resultater og opsatte KPIer en af vores store værdier. Der er så meget data at forholde sig til, og man kan ikke kan overskue det hele. På LinkedIn kan der opsættes over 200 metriks.

De 7 metriks vi ofte inkludere i et dashboard er:

  • Impressions
  • Click-through Rate
  • Cost Per Click
  • Conversions
  • Lead Gen Form Fill Completion Rate
  • Cost Per Lead
  • Cost Per Conversion
  • Engagement Rate
En optimeringsproces sker ud fra det data der er udvalgt at fokusere på.
Er LinkedIn Ads dyrt?
Skab succes

Vi eksekvere på hvad vi siger

At vælge den rigtige virksomhed til at håndtere din markedsføring og web-løsninger er en stor beslutning, som kræver den rigtige mavefornemmelse og sikkerhed i de resultater du får ud af din investering.

Skab Succes

3 fordele ved at arbejde med LinkedIn Ads

Præcis Målretning

Tiltræk specifikke beslutningstagere i en virksomhed med ekstremt præcis målretning på LinkedIn.

Lead Magnet

Øg konverteringsrater med effektive lead generering og strategiske tiltag som eks. tripwires.

Automatiserede Funnels

Strømline og skalér din funnel med eks. automatiserede e-mail kampagner og annoncering på andre kanaler.

“Hos Small Danish Hotels har vi ønsket at brede kendskabet ud om vores firmaaftaler, hvor medarbejdere i virksomheder kan optjene kontante årsbonus. Vores faste konsulent Mads fra Online Relation har lavet målrettet kampagner mod eks. HR-afdelinger i mellemstore virksomheder, som har skabt flere henvendelser og telefonopkald fra virksomheder”.

Anja Povlsen | Marketingchef
Small Danish Hotels

Transparente priser og planer

Et langvarig samarbejde handler om ordentlighed, transparens og eksekvering. Derfor er vi altid transparente med konkrete priser og hvad din virksomhed får for pengene.

Transparente priser og planer

Et langvarig samarbejde handler om ordentlighed, transparens og eksekvering. Derfor er vi altid transparente med konkrete priser og hvad din virksomhed får for pengene.

Standard

Vi anbefaler et min. budget på en kampagne er min. 5.000 kr.
1.000* kr pr. måned
  • Budget på op til 10.000 kr pr.måned
  • 20% af AdSpend
  • Optimering hver 14 dag
  • Dashboard opdateres 1 gang i døgnet
  • Rapport
Populær

Pro

Vi anbefaler denne løsning til virksomheder som har prøvet LinkedIn Ads, men ønsker en mere strategisk og dybdegående tilgang til annonceringen.
2.000* kr pr. måned
  • Budget på op til 50.000 kr pr.måned
  • 15% af AdSpend
  • Optimering hver uge
  • Dashboard opdateres 1 gang i timen
  • Rapport

FAQ om LinkedIn Ads

Det kan være svært sat finde rundt i alle de tekniske muligheder der eksistere i dag. Derfor kan du har se de spørgsmål vi oftest får.

Der er mange variabler som afgør prisen. Herunder kan nævnes kampagneformål, målgruppen, relevans og budstrategi. I 2021 lavede LinkedIn selv en undersøgelse af hvad den gennemsnitlige LinkedIn ad kostede:

CPR (Cost pr. Click): 35,26 kr

CPM (Cost pr. Thousand Impressions: 45,02 kr

CPS (Cost pr. Send):  5,47 kr

Når du har relevant indhold, som er værd at dele og læse for modtageren er det korte svar.

Hvis man ønsker at følge LinkedIn guidelines, så anbefaler de at poste hver arbejdsdag på platformen. Som et minimum skal du forsøge at poste mindst 3 gange om ugen, men ikke mere end et par gange om dagen.

På LinkedIn fungerer traditionelle annoncer på en pay-per-click (PPC) basis. Det betyder, at du kun bliver opkrævet, når en interesseret bruger rent faktisk klikker på en af dine annoncer, i stedet for blot når de bliver eksponeret for dem. For de fleste af vores kunder giver denne model god mening ift. ROI, da vi allerede har gjort arbejdet for at sikre, at din annonce vises for den rigtige målgruppe.

En anden mulighed for LinkedIn-annoncering er modellen cost-per-impression (CPI). Som navnet antyder, er denne type kampagne baseret på antallet af mennesker, der får din annonce vist, men måske ikke vælger at klikke på den. Dette er en god mulighed for nye virksomheder at opbygge brand awareness. Det kan også være en god ide når du kører en tidsbegrænset kampagne.

Som en B2B-platform er der få sociale netværk, der tillader så målrettet og fokuseret annoncering. Fordi LinkedIn-platformen består af virksomheder og fagfolk, kan du rette dine kampagner mod en meget specifik målgruppe.

Det kan omfatte:

  • Specifikke virksomheder (eller virksomhedsstørrelser) 
  • Brancher og sektorer 
  • Uddannelsesniveauer 
  • Ekspertiseområder 
  • Jobtitler 
  • Kvalifikationer 

    …og meget mere, udover de standard demografiske opdelinger som alder, køn og geografisk placering. Mens de fleste sociale medieplatforme vil give dig en vis kontrol over, hvem der ser dine annoncer, tilbyder kun LinkedIn denne grad af målretning specifikt inden for B2B-markedsføring.
bloggen

Relaterede guides

Bliv inspireret til at blive klogere i alt ligefra Digital Marketing til Webudvikling. Få tips og tricks til hvordan du selv kan komme i gang med SEO og se videoguides til hvordan du bruger WordPress & WooCommerce.
Holistisk marketing
Digital Marketing
Mads Kristensen

Holistisk Marketing

Holistisk markedsføring er en tilgang, der går ud over traditionelle metoder ved at betragte virksomhedens markedsføringsaktiviteter som en sammenhængende og integreret helhed.

Læs Mere »
Multichannel Marketing-Strategi
Digital Marketing
Mads Kristensen

Multi-Channel Marketing Strategi

Mange virksomheder bruger en multi-channel marketingstrategi til at styre deres kommunikation med deres kunder, hvilket efterlader de fleste af disse kanaler

Læs Mere »

Skal vi tage en snak om en LinkedIn Ads løsning?

Siteground Hosting

Lukrative hosting og vedligeholdelsplaner