opbyg stærke kunderelationer

Google Shopping

Markedsfør dine produkter til de forbrugere, der betyder mest – dem, der søger efter dem.
Google Shopping

Hvad er Google Shopping?

Google Shopping eller produktlisteannoncer, som de også kan kendes, henviser til annonceringsmuligheden på Google Ads-platformen for at vise produkter til salg på fanen Google Shopping og øverst i søgeresultaterne på Googles søgeplatform. 

Google Shopping er et populært annonceringsværktøj til webshops, da det giver brugerne mulighed for at vise deres produkter sammen med et billede, pris og kort beskrivelse til brugere, der kan se disse oplysninger, før de klikker, hvilket ofte fører til et meget højere niveau af engagerede brugere og generelt bedre konverteringsrate.

ONLINE RELATION

Flere års erfaring med Google Shopping

Google Shopping

Du er præcis hvor kunden er

Google Shopping vises i to formater; for søgeresultater, hvor Google mener, at der er en aktiv købshensigt, kan du se resultaterne øverst på skærmen med traditionelle søgeresultater, hvorimod for søgeresultater med lavere søgehensigt eller -volumen er der en separat “Google Shopping”-fane, hvor brugere kan se produkter & sammenligne.

Google Shopping giver dig også mulighed for at bruge anmeldelser, som kan vises i søgeresultaterne.

Drevet af data

Vi er drevet af data og bruger sammen med en konkurrentanalyse til at  forstå netop dit marked og de kampagnestrategier, der vil skabe forretningsvækst. 

 

Vi identificere hvordan din målgruppe interagerer med dine produkter, herunder hvad de søge efter, og hvordan de bruger Google til at søge produkter.

 

Når dine kampagner er live vedligeholder og optimerer løbende produktfortegnelser, billeder og søgeord for maksimere hver annonce krone du bruger.

Google Shopping | Online Relation
Skab succes

Vi eksekvere på hvad vi siger

At vælge den rigtige virksomhed til at håndtere din markedsføring og web-løsninger er en stor beslutning, som kræver den rigtige mavefornemmelse og sikkerhed i de resultater du får ud af din investering.

Skab Succes

3 fordele ved at arbejde med Google Shopping

Feedhåndtering

Effektiv feedhåndtering og -optimering er afgørende for en vellykket Google Shopping-kampagne. Vores feedhåndteringsproces og erfaring hjælper med at sikre maksimal synlighed for dine Google Shopping-annoncer – og placerer dig direkte foran en målgruppe, der søger efter dit produkt.

Budstrategier

Budstrategier spiller en afgørende rolle i effektiv markedsføring af dine shoppingprodukter og maksimering af afkast, ROAS (Return on Ad Spend) samt budeffektivitet. Vi har erfaring med at anvende forskellige budstrategier for at maksimere værdien af dine Google Shopping-kampagner og kan virkelig hjælpe dig med at få det bedste ud af din synlighed og afkast.

Performance

Arbejdet med de nyeste produkter er en central del af vores Google Shopping-service, og når det kommer til Performance Max, er vi helt med på den. Vores Google Shopping-service inkluderer implementering af nøglekampagner, herunder PMax, på tværs af din konto for at sikre, at dine produktannonceannoncer bliver optimeret.

“Online Relation har været en uvurderlig hjælp samt støtte i forbindelse med opstart af egen hjemmeside. Online Relation har altid været klar til at hjælpe i det sekund, jeg stødte ind i problemer. Jeg er blevet involveret i de support spørgsmål jeg har haft, således processen også blev lærerig for mig. Jeg kan klart give mine varmeste anbefalinger! ”.

Benedikte
Bene Soie

Transparente priser og planer

Et langvarig samarbejde handler om ordentlighed, transparens og eksekvering. Derfor er vi altid transparente med konkrete priser og hvad din virksomhed får for pengene.

Transparente priser og planer

Et langvarig samarbejde handler om ordentlighed, transparens og eksekvering. Derfor er vi altid transparente med konkrete priser og hvad din virksomhed får for pengene.

Standard

Enter your description
450 kr pr. måned
  • List Item #1
  • List Item #2
  • List Item #3

Pro

Enter your description
450 kr pr. måned
  • List Item #1
  • List Item #2
  • List Item #3
Populær

FAQ om Google Shopping

Det kan være svært at finde rundt i alle de tekniske muligheder der eksistere i dag. Derfor kan du har se de spørgsmål vi oftest får.

For at få dine produkter til at blive vist i Google Shopping-resultater skal du først oprette en Merchant Center-konto. Derfra skal du optimere dine produktbilleder og indtaste dit produktdatafeed. Du linker derefter din Google Ads-konto og opretter din første Shopping-kampagne.

 

Herefter byder du på søgeord i din kampagne, for at de kan dukke op på Shopping-karrusellen – så længe der søges efter det, du tilbyder, og du ikke bliver overbudt af konkurrenterne.

 

Du ønsker ideelt set at byde nok til at blive vist på den første række af karrusellen (det første sted er det bedste), da dette vil give dig flest indtryk fra kunder.

Google vil opkræve et CPC-gebyr(Cost Pr Click) fra dig for hvert klik, der genereres i Google Shopping. I stedet for at implementere en minimum CPC-sats, vil Google bestemme rangeringen baseret på, hvilke bud der er valgt. Så hvis en anden virksomhed kun byder 10 øre, og du byder 11 øre, vil du potentielt rangere dine produkter højere end denne konkurrent.

Produkterne stilles til rådighed for feeds i grupperinger. Når du opretter en ny gruppe, kan du enten inkludere alle produkter eller filtrere gruppen efter en samling.

 

Man kan definere så mange grupper som man har lyst til.

 

I hver af grupperne definerer du så feeds, som er målrettet mod et af “Google Shopping-markederne”. I feeds definerer du vigtige parametre, der hjælper Google med at målrette din kunde bedre, f.eks. produktkategori, aldersgruppe, køn og så videre.

bloggen

Relaterede guides

Bliv inspireret til at blive klogere i alt ligefra Digital Marketing til Webudvikling. Få tips og tricks til hvordan du selv kan komme i gang med SEO og se videoguides til hvordan du bruger WordPress & WooCommerce.
Holistisk marketing
Digital Marketing
Mads Kristensen

Holistisk Marketing

Holistisk markedsføring er en tilgang, der går ud over traditionelle metoder ved at betragte virksomhedens markedsføringsaktiviteter som en sammenhængende og integreret helhed.

Læs Mere »
Multichannel Marketing-Strategi
Digital Marketing
Mads Kristensen

Multi-Channel Marketing Strategi

Mange virksomheder bruger en multi-channel marketingstrategi til at styre deres kommunikation med deres kunder, hvilket efterlader de fleste af disse kanaler

Læs Mere »

Skal vi tage en snak om en Google Shopping løsning?

Siteground Hosting

Lukrative hosting og vedligeholdelsplaner