
Hvorfor din virksomhed har brug for en online marketingkonsulent
En online marketing er et must-have uanset hvilken branche din forretning hører under i CVR registeret. En professionel digital marketing konsulent kan hjælpe dig, hvad enten du er et startup eller en etableret virksomhed. Din konsulent vil hjælpe dig med at forbedre din marketingstrategi for at øge trafikken og øge konverteringerne til din virksomhed.
Hvad en online marketingkonsulent tilbyder
En online marketingkonsulent hjælper dig med at undersøge dit marked og lave en rentabel markedsføringsstrategi. Konsulenten hjælper dig med at forstå dine kunder, og hjælper din virksomhed med at vokse gennem online marketing.
“Online markedsføring er ikke let, og det tager mange års praktisk erfaring at lære “Best practice”, samt hvordan man producerer ROI.”
Online marketing konsulenter har den viden og ekspertise, du har brug for ift. at bringe din virksomhed til det næste niveau. Her er de top 10 kvaliteter, jeg mener du skal kigge efter, hvis du har brug for en online marketing konsulent til din virksomhed.
1: Find nye kunder
Din marketingindsats vil ikke være effektiv, hvis du ikke identificerer og kommunikerer effektivt med dit publikum.
Din marketingkonsulent skal vide, hvordan du identificerer og kommunikerer med din målgruppe. En professionel online marketingkonsulent kender de bedste kanaler til brug baseret på dine forretningsmæssige mål og målgruppe.
Konsulenten skal også vide, hvordan hver kanal bruges til at yde deres fulde potentiale for at nå din målgruppe. En professionel online marketingkonsulent vil vide, hvordan man optimerer følgende marketingkanaler:
- Copywriting
- Organiske trafik
- PPC optimering (Betaling pr. klik)
- Link bygning
Forståelse for hver af disse kanaler er grundlæggende for konsulenter.
2: Optimer din indholdsstrategi på kanalerne
Indholdsstrategi er processen, hvor du forbinder dine forskellige marketingkanaler sammen. En online marketingkonsulent skal vide, hvordan man forbinder forskellige kanaler sammen for at nå specifikke forretningsmæssige mål.
Mens forskellige kanaler fungerer alene, skal din virksomhed bruge alle relevante kanaler sammen. At forstå, hvordan hver enkelt kanal fungerer som en del af den større maskine, hjælper din virksomhed med at reducere omkostningerne og optimere indtægterne.
Din online marketing marketingkonsulent skal vide, hvordan du får din online marketingstrategi til at arbejde sammen, for at udvide din forretning på hvert trin. Konsulenten skal også være i stand til at forklare, hvordan forskellige kanaler fungerer sammen baseret på dine mål. At vide, hvordan man bruger indhold, vil hjælpe din virksomhed med at øge trafikken og konverteringer.
3: Konkurrent analyse
En SEO-marketingkonsulent skal vide, hvordan man udfører en konkurrencedygtig analyse af din virksomhed. Denne analyse hjælper dig med at identificere muligheder på markedet. Det giver også værdifuld indsigt i din konkurrences marketingstrategi.
En konkurrent analyse sikrer, at du producerer værdifuldt indhold til din målgruppe. Din online marketingkonsulent vil være i stand til at guide dig om de bedste typer indhold, der skal produceres til dit publikum, når analysen er afsluttet. Dette sparer dig penge og tid ved at gøre din indsats mere effektivt.
Du skal ikke begynde at producere noget indhold, før du forstår, hvad dine konkurrenter tilbyder.
4: Udfør en detaljeret markedsundersøgelse
At kende din konkurrence indenfor din branche er fantastisk, men det er vigtigere at kende dine kunders behov. At udgive indhold for at imødekomme dine kunders behov er grundlaget for content marketing.
Du spilder en masse penge og tid på markedsføring, hvis du ikke kender dine målgruppers behov.
En online marketing konsulent bør vide, hvordan man skriver indholdet baseret på markedstendenser og demografi. Udfra disse oplysninger vil du være i stand til at tilpasse indhold for at forbedre din bla. din ROI.
Online marketing konsulenter er i stand til at identificere behov i dit marked, og tilpasse dine produkter eller services til dine målgruppers behov.
5: Tilpas indhold til din målgruppe
Oprettelse af værdifuldt, relevant indhold til din målgruppe er resultatet af en fokuseret marketingstrategi. Relevant indhold hjælper med at skabe konverteringer og salg, fordi det imødekommer dine kunders behov.
En professionel marketingkonsulent vil gennemgå dit publikum og give en retning for måder, du kan skræddersy dit indhold til dit publikum. Personaliseret indhold klarer sig bedre og kommer din virksomhed til gode. Derfor skal konsulenten kunne analysere data, som kan bruges til en personaliseret markedsføring.
6: SEO Copywriting
SEO er et af de mest udfordrende aspekter ved online marketing. Det kræver en teknisk forståelse af søgemaskiner, og det kræver en viden ift. hvordan man skriver tekster, der tvinger dit publikum til at handle. Derfor er det vigtigt at en konsulent har en erfaring indenfor de aspekter. Èn af konsulentens fornemmeste opgaver er at drive trafik ind til hjemmesiden, og derfra skabe konverteringer. Derfor skal konsulenten kunne skrive!
7: Søgeordsanalyse
Dine kunder søger efter dig på eks. Google. Det betyder, at din online marketingkonsulent skal vide, hvordan du udfører en søgeordsanalyse.
Sørg for, at konsulenten kender det grundlæggende i SEO, og hvordan du bruger søgemaskineoptimering til at vækste din virksomhed. Du bør ikke ansætte en online marketingkonsulent, hvis konsulenten ikke ved, hvordan der udføres en detaljeret søgeordsanalyse for din virksomhed. En professionel online marketingkonsulent vil vide:
- De bedste platforme til at finde data på søgeord
- Hvilke søgeord der er mest værdifulde for din virksomhed
- Hvordan søgeord bruges i det indhold der bliver skabt
En søgeordsanalyse er baseret på dine kunders behov. Du vil være i stand til at bruge tidligere markedsundersøgelser som en guide til din søgeord undersøgelse.
8: Vælg KPI’er til din marketingstrategi
“Key performance indicators” er ”milepæle” i den digitale marketing verden. De fortæller dig, hvor godt dine kampagner klarer sig, og disse KPI’er kan guide din optimeringsindsats.
Du skal vælge forskellige KPI’er baseret på dine markedsføringsmål. En professionel online marketingkonsulent vil vide, hvilke KPI’er din virksomhed har brug for.
Hvis du ikke er i stand til at spore succes med dine kampagner, er du ikke i stand til at optimere dem.
9: Analytics og datadrevet strategi
Det er nemt at snakke og komme med ideer. Men hvad med at eksekvere på dem? Enhver kan sige, at de vil producere, men få konsulenter ved hvordan. Din virksomhed skal måle og bruge en datadrevet strategi.
Du sporer forskellige KPI’er baseret på din markedsføringsstrategi. Din virksomhed bliver nødt til at optimere hver kampagne baseret på analyse og rapport.
Hver kanal spores forskelligt. Konsulenten skal vide, hvordan man fortolker data for at optimere og føre din strategi fremad.
10: Analyser din eksisterende marketingstrategi
Online markedsføring kan kræve penge og tid. I stedet for at starte fra bunden, skal din online marketing konsulent give retningslinjer for at bruge eksisterende indhold. Få lavet en analyse og evaluering af eksisterende indhold. Det kommer til at spare dig penge i sidste ende.
Du har her læst mine top 10 bud på, hvilke kvaliteter en online marketing konsulent skal have viden indenfor. Men husk at ingen er perfekt. Derfor kan man ikke forlange at én person, mestrer alle punkterne i de 10 bud.
Men det er vigtigt at konsulenten har en praktisk erfaring, samt en overordnet viden indenfor de 10 bud.
Hvis du leder efter en professionel online marketingkonsulent, skal du være velkommen til at kontakte mig: